Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Går ej att reglera värmen, Vento-92:a

Startad av Haris · 2006-05-24 · 1 svar

HarisTrådstart
Hej!

Jag kan inte reglera värmen på min Vento -92:a. Kommer bara ljummen luft ut. Bilen har thermotronic (ej AC eller klimatronic). Värme regleringen är elektroniskt styrd. Även när jag kopplar bort kretskortet som är kopplat till värmereglaget blir det samma. Vad tror ni det kan vara för fel, är det kretskortet som är kass?

MVH
Haris
savanna
Har du kollat spjäll och reglage , öppna upp så du ser in under mittdelen av panelen , bra ljus tex en pannlampa eller bra lysrörslampa.

motor igång

ändra på värmereglaget då bör / skall rimligtvis något röra sig därunder.

Det är inte bara luft i kylsystemet ?? eller nån säkring ?? vissa säkringar kan se hela ut fast de är kass , mät på dem !

Fler trådar i Hjälpforumet Bil