Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Går ojämt

Startad av miann · 2008-10-30 · 0 svar

miannTrådstart
Har en Saab 9-3 2.3i automat. Vid kallare temperaturer, som nu och kallare låter det nästan som att växellådan går på för hög växel, det låter och känns som att bilen ska lägga av. Den gör så när man är på väg att stanna eller när man redan står stilla. Som när man har en manuell och ligger på en för hög växel. Den har aldrig lagt av än, men är rädd att det snart händer. Någon som har erfarenhet av detta?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil