Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

generator/ac rem Audi v6

Startad av palle590 · 2007-06-23 · 2 svar

palle590Trådstart
Har eni en Auidi Quattro V6 2,8 92a.
Remmen som driver ac , generator mm.har hoppat loss. Var spänner man denna rem och vart hittar jag skiss på hur den skall sitta????
slirfeldt
Inte helt hemma på dessa,, men vanligen bör det någonstans finnas en fjäderbelastad historia med en löprulle som man vid montering av remmen för spänna tillbaks för att samtidigt häva på remmen, se bara till att den kommer på rätt väg.
bilkrangel
@Peter H 22805 wrote:
Inte helt hemma på dessa,, men vanligen bör det någonstans finnas en fjäderbelastad historia med en löprulle som man vid montering av remmen för spänna tillbaks för att samtidigt häva på remmen, se bara till att den kommer på rätt väg.


Remen går runt"allt" och upp till hjulet som är nära vattenpumps drivningen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil