Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Glass-packs eller s.k. "Cherry bombs"?

Startad av His Divine Shadow · 2004-02-22 · 2 svar

His Divine ShadowTrådstart
Åker efter en bil till Tyskland imorgon(-92 Trans Am GTA), har haft nån där att inspektera den åt mig och han sade bilen hadde glass-packs, har visst nått att göra med ljuddämparen? Bilen får visst mera ljud, nån som vet vad annat som detta innebär?

Får man några mera hästkrafter ur bilen?
Hur pass bra håller en glass-pack?
Osv.
·
Det menas väl att den har ljuddämpare av "rakt igenom typ" som på en motorcykel typ. Blir bättre flöde och annat ljud men om det blir mera effekt ska jag låta vara osagt. Se bild:

https://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/ES/ESFT/RedHotCut.jpg
MoPar 66
kallas väl för fullflödesdämpare på ren svenska eller?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil