Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Glödlampa instrumentpanel Berlingo

Startad av 0x2A · 2008-02-10 · 6 svar

0x2ATrådstart
Hej.
Är detta någon slags standardlampa?
Bajonettfattning bakom instrumentpanel/konsol för klocka o radio.
Pytteskrift på lampan: VCH B2W 12 1.2L
DSC00264lampa.jpg

Tomas
slirfeldt
Jo för instrumentbelysning så är detta lite av en standardlampa, där vissa "går" att byta ut enbart glaslampan men behålla sockeln, men dessa finns i regel hos tex Mekonomen och vill man lyxa till det finns motsvarande passande diodlampor som man sedan aldrig mer behöver byta.
anden__z
Jag tror till och med Ok/Q8 säljer dessa.
Lars Arnell
Tack.
Mekonomen gick bra, fast 'berget' hade stängt...
lenaola
Finns även lösa bajonetter döer man kan stoppa in lampor i äldre bilars instrumentpaneler sisst jag skrota en bil tog jag vara på ett antal bajonetter sen kan man bara stoppa i en sån "vanlig" 1,2W lampa
Lars Arnell
@Peter H 28955 wrote:
Jmen dessa finns i regel hos tex Mekonomen och vill man lyxa till det finns motsvarande passande diodlampor som man sedan aldrig mer behöver byta.
Var då tex ?
slirfeldt
Inga problem,, titta tex här: https://www.diodhuset.se/ så finner du snart det du söker,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil