Hej på er!
Skrev hit för ett tag sedan om min kära golf som betedde sig konstigt vid kallstart. Senare fick jag ett problem till, nämligen att tomgången försvann lite då och då, även vid varm motor. Jag bytte rotor fördelarlock och tändstift. samt sprejade av tändkablarna med 5-56. Dom såg bra ut. Dessutom hällde jag i "injection clean" i tanken. Efter det är min tomgång numera helt okej, men mitt första problem är kvar.
När jag ska startar bilen när den stått länge, tex över natten och blivit lite fuktig så blir det ca 50% av gångerna så att bilen går igång men den har VÄLDIGT låg tomgång och när jag ska "gasa upp den" så börjar motorn liksom "rycka" dvs när jag håller pedalen stilla så pendlar tomgången mellan tex 2000 och 2200. När jag sedan stänger av motorn och startar om den igen så går den som en klocka. OBS! Den funkar ALLTID på 2a försöket när den är går dåligt på första!
Vad i hela friden kan det vara? Lambdasond? Kallstartsventil om det finns? automatchoke? Om det vore hela insprutningen så skulle det väl inte alltid var så? Jag vill helst inte lämna in den, det kostar ju så mycket! Vore så otroligt tacksam för lite hjälp, vill inte att problemet ska bli värre. Ha det bra.......
Robin
Skrev hit för ett tag sedan om min kära golf som betedde sig konstigt vid kallstart. Senare fick jag ett problem till, nämligen att tomgången försvann lite då och då, även vid varm motor. Jag bytte rotor fördelarlock och tändstift. samt sprejade av tändkablarna med 5-56. Dom såg bra ut. Dessutom hällde jag i "injection clean" i tanken. Efter det är min tomgång numera helt okej, men mitt första problem är kvar.
När jag ska startar bilen när den stått länge, tex över natten och blivit lite fuktig så blir det ca 50% av gångerna så att bilen går igång men den har VÄLDIGT låg tomgång och när jag ska "gasa upp den" så börjar motorn liksom "rycka" dvs när jag håller pedalen stilla så pendlar tomgången mellan tex 2000 och 2200. När jag sedan stänger av motorn och startar om den igen så går den som en klocka. OBS! Den funkar ALLTID på 2a försöket när den är går dåligt på första!
Vad i hela friden kan det vara? Lambdasond? Kallstartsventil om det finns? automatchoke? Om det vore hela insprutningen så skulle det väl inte alltid var så? Jag vill helst inte lämna in den, det kostar ju så mycket! Vore så otroligt tacksam för lite hjälp, vill inte att problemet ska bli värre. Ha det bra.......
Robin