Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

golf 2 1.8 manhattan - 89

Startad av Marko79 · 2009-10-16 · 1 svar

Marko79Trådstart
hejsan!
nu är det nå fel igen på bilen, den ger hästsparkar ibland då jag startat den och åker iväg, på morgonen eller om jag inte kört bilen på 2 dagar ungefär så vill den slöa! då jag åker iväg så brukar den inte svara på gasen utan halvdör men gasar jag till och lägger i en hörgre växel brukar den gå till sig! då komma hästsparken den piggnar till och går normalt!=) men har kännt av ryckningar ibland vid vissa hastigheter oxå! rotor och fördelare är bytt, körde i en vatten pöl för ett tag sen då lyste batteri lampan ett tag till att försvinna efter en körning! kan det vara generatorn eller sånt??
tackar för svar /Marko
porrjakob
Med näsan ner i motorrummet.
Framför insprutningsenheten finns en kontakt (Där luften från luftfiltret kommer in).
Denna kontakt brukar bli nersölad med olja.
Tryck på metallspännet och dra ur kontakten och titta hur det ser ut.
Motorn skall ju inte vara igång då.
Annars ett vanligt fel att gummit mellan insprutningsenhet och insugningsrör är sprucket och drar tjuvluft.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil