Kan vara så att den drar tjuvluft någonstans. Är ganska vanligt att förgasarfoten börjar läcka på golfarna. eller slangen mellan motorn och bromsservon. Prova att ha bilen på tomgång och spruta med startgas runt förgasarfoten och se om motorn ökar i varvtal. gör den det drar den nog tjuvluft där!!
Hejsan!
Jag har en Golf 2 från 83 som hackar och hostar fram på gatorna och vägarna. Den har dålig tomgång, under 500 varv ibland.
Nu är jag ingen bilexpert men det verkar som om att den inte får tillräckligt med bränsle...men sm sagt jag är ju ingen bilexpert.
Den är 4 växlad och när man har kört nå längre sträckor på en sisådär 15-20 mil kan man inte ligga under 90 på fjärde växeln då börjar den hacka och nästan hoppa fram på vägen. Den går extra dåligt i uppförsbackar
Den har inte gått speciellt långt, 15800 mil ungefär, varav jag har kört 1500 mil sen september -07
Jag har en Golf 2 från 83 som hackar och hostar fram på gatorna och vägarna. Den har dålig tomgång, under 500 varv ibland.
Nu är jag ingen bilexpert men det verkar som om att den inte får tillräckligt med bränsle...men sm sagt jag är ju ingen bilexpert.
Den är 4 växlad och när man har kört nå längre sträckor på en sisådär 15-20 mil kan man inte ligga under 90 på fjärde växeln då börjar den hacka och nästan hoppa fram på vägen. Den går extra dåligt i uppförsbackar
Den har inte gått speciellt långt, 15800 mil ungefär, varav jag har kört 1500 mil sen september -07