MMarko79Trådstart2009-08-07är det nån som vet vad problemet är ? den är trög åt höger att styra men vänster funkar fint .. finns det servor på denna modell?
mvh/Marko
det är troligen lite för lite fett i styrväxeln
det är lätt att fylla på på denna modell
lossa på klämman som håller damasken på plast runt strystaget fyll på med en 1/4 patron universal-fett i varje ända på styrväxeln
jag har märkt att bilen rycker på gas när den blir varm?? känns som den nästan dör! är det nån givare eller?? jag har inte hunnit fylla på styrväxkeln med fett än .. det skall göras för en trevligare körning . nu får man ta i lite , för att kunna styra..
hejsan! jag har fått lite fel på min golf manhattan 1.8cl -89 tror det är RP motor i dom ?
jag var lite för hårdhänt här en dag och nu när jag lägger i ettan så får jag i Backen istället men om jag tar och söker och lägger in ettan så får jag i ettan,
kan det vara nån plast grej som pajjat eller är det växellådan? annars funkar växellådan fint! men man får tänka på ettan hela tiden!
sen att bilen rycker när den är kall märkte jag nu igår. inte när den blir varm som jag sagt förut, den blir typ orkeslös som om den vill stanna eller som soppatorsk. gasa jag på så vill den inte öka farten den rycker. den går till sig efter ett tag! men precis som den inte får soppa??
styrningen ficka jag svar på kanske är att det finns för lite fett i styrväxeln! ser man det underifrån bilen eller uppeifrån damasken som man ska fylla på?? jag har ingen haynes bok, nyss köpt denna pärla! har ingen erfarenhet om golfar!
hejsan! jag har fått lite fel på min golf manhattan 1.8cl -89 tror det är RP motor i dom ?
jag var lite för hårdhänt här en dag och nu när jag lägger i ettan så får jag i Backen istället men om jag tar och söker och lägger in ettan så får jag i ettan,
kan det vara nån plast grej som pajjat eller är det växellådan? annars funkar växellådan fint! men man får tänka på ettan hela tiden!
sen att bilen rycker när den är kall märkte jag nu igår. inte när den blir varm som jag sagt förut, den blir typ orkeslös som om den vill stanna eller som soppatorsk. gasa jag på så vill den inte öka farten den rycker. den går till sig efter ett tag! men precis som den inte får soppa??
styrningen ficka jag svar på kanske är att det finns för lite fett i styrväxeln! ser man det underifrån bilen eller uppeifrån damasken som man ska fylla på?? jag har ingen haynes bok, nyss köpt denna pärla! har ingen erfarenhet om golfar!
när det gäller det ryckiga gången kanske det är motortemgivaren som ej vill hänga med längre den är troligen blå och ska ha en resistans på ca 2,2 kohm vid 25C+
några 100 ohm vid 80-100C+
när det gäller styväxel är det bara att plocka av ett framhjul itaget
och evt. vrida till rätt läge med ratten