Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Golf 2 90

Startad av tompa · 2006-12-20 · 1 svar

tompaTrådstart
problem med växellådan får bara i trean och fyran det bara hände under körning:q
slirfeldt
Du kan ju låta undersöka växellåds länkaget, kan vara en justering som behövs, men troligt är att en skifftarm i växellådan gett upp, som även en kompis råkade ut för med sin Golf III 1,4 där också samma sak hände och plötsligt.

Där slutatde det med en ny bättre begagnad låda,, och demonterade den gamla lådan och konstaterade att ena skifftarmen för 3:an och 4:an var trasig,,

Men vill/kan du meka lite så pröva med att lossa länkaget till växellådan och känn där så att/om alla växlar gå i som dom skall,, ett tips om man köper låda i från en skrot, se helst till att denna inte kommer i från en smälld bil!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil