Jag hade problem med min Golf II att motorlampan tändes ibland, och då gick den dåligt. Men det höll alltid bara i sig i några sekunder. Fick förklarat för mig av nån att det förmodligen var lambdasonden som strulade. Så det är nog mycket troligt att det är så i ditt fall också. Hann dock sälja min innan problemet blev åtgärdat, så jag vet inte säkert vad det var...
Tjenna....
Det började med att lampan för blandningsbildningssystemet började lysa och bilen gick som en påse nötter... startade men det kändes som den inte gick på alla cyllindrar o det kom svart rök ur utblåset. Nu startar den inte alls, tänder till lite grann ibland bara.:q
Vad fan kan det vara?? kan jag skjutit en ventil? Måste man riva bort toppen för o kolla det lr kan man kolla på annat sätt? har kollat bränslepumpen+filtret o dom var fina..
Det började med att lampan för blandningsbildningssystemet började lysa och bilen gick som en påse nötter... startade men det kändes som den inte gick på alla cyllindrar o det kom svart rök ur utblåset. Nu startar den inte alls, tänder till lite grann ibland bara.:q
Vad fan kan det vara?? kan jag skjutit en ventil? Måste man riva bort toppen för o kolla det lr kan man kolla på annat sätt? har kollat bränslepumpen+filtret o dom var fina..