Byt kablar
Tjena.
Nytt
Fördelarlock
Rotor
Kamrem
Drivremar
Tändstift
Har mätt alla tändkablar och dom ligger på 0.950 kg/ohm
Gjort kompressions prov och det va bra i alla cylindrar.
GJort avgastest och alla värden visar bra.
Testade att nollställe med markeringen på svänghjulet och kamaxelhjulet nollställde jag också.
Men När jag nollställer på svänghjulet så stämmer inte vevaxelremshjulet överens med markeringen. Så det blir väldigt svårt att nollställa fördelar hjulet i och med att man nollställer det hjulet mot drivremshjulet som sitter på vevaxelhjulet.
Då startade inte ens bilen.
Jag har även provat att göra tvärtom, det vill säga att jag nollställde med vevaxelhjulet och kamaxelhjulet. Då gick bilen endast på 2 cylindrar. Fick ingen knista till tändstiftet.
På mekonomen sa en gammal gubbe att det inte är fel på tändningsspolen/tändningsmodel som på min bil sitter i en och samma mackapär.:)
Väldigt svårt att förklara men för er som förstår vad jag menar snälla hjälp mig.
Tack i förhand...
Nytt
Fördelarlock
Rotor
Kamrem
Drivremar
Tändstift
Har mätt alla tändkablar och dom ligger på 0.950 kg/ohm
Gjort kompressions prov och det va bra i alla cylindrar.
GJort avgastest och alla värden visar bra.
Testade att nollställe med markeringen på svänghjulet och kamaxelhjulet nollställde jag också.
Men När jag nollställer på svänghjulet så stämmer inte vevaxelremshjulet överens med markeringen. Så det blir väldigt svårt att nollställa fördelar hjulet i och med att man nollställer det hjulet mot drivremshjulet som sitter på vevaxelhjulet.
Då startade inte ens bilen.
Jag har även provat att göra tvärtom, det vill säga att jag nollställde med vevaxelhjulet och kamaxelhjulet. Då gick bilen endast på 2 cylindrar. Fick ingen knista till tändstiftet.
På mekonomen sa en gammal gubbe att det inte är fel på tändningsspolen/tändningsmodel som på min bil sitter i en och samma mackapär.:)
Väldigt svårt att förklara men för er som förstår vad jag menar snälla hjälp mig.
Tack i förhand...