Hej jag har en golf 3a som inte går på cylinder 4 det är gnista så det måste vara något med bränslet den går på alla cylindrar när den är kall men när den har blivit varm då går den bara på 3 cylindrar
mvh Peter
prova hälla i en Ki-AKUToch fyll upp tanken full ,
sedan kör ca 50 mil så ser du ifall den går bättre... kan vara nån spridare som begat igen
Kontrollera även om bilen drar tjuvluft och gör ett kompressionstest för att utesluta dessa problem.
SSaab_900_A-traktor2007-02-23 · #hej jag har gjort ett kompressionstest det var bra och vad jag kan se så får den ingen tjuv luft har även het i en flaska ki-akut men har inte kört 50 mil än jag får väll vänta och se för den går fortfarande bara på tre cylindrar om det är nån som har några andra förslag så mottas dom tacksamt
tack för dom råd jag har fått hittils
Du har väll bytt stift för annars så kan stiften (dö) när dom blir varma även tänspolarna kan dö om du har 1 tändspole per cyl
tändstift tändkablar och rotor och fördelarlock är också heta tips