Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Golf III -94 1,4l motor som går ojämt

Startad av blomman76 · 2006-10-03 · 4 svar

blomman76Trådstart
Hej,
Någon som har en susning om vad det kan bero på att bilen på tomgång varvar mellan 800-1500v/min och sen går ojämt när man kör. Provade o koppla loss batteriet och direkt efter funkade det bra igen. Men tyvärr återkommer felet efter ett tag igen. Har bytt tändstift, fördelarlock samt rotor. Denna motor har tydligen inte sålts i Sverige i Golfutförande utan bara i Polo. bilen är tyskimporterad. Någon som har några bra tips på vad som kan vara problemet. Mvh Ola Lundgren
Mackeracing
Styrboxen verkar fungera, kan vara någon av givarna eller kyltermostaten. Kontrollera värmen samt kontrollera styrboxens diagnostik
slirfeldt
Vanligt på dessa är annars uftläckage kring insugsrör/förgasarfoten,, testa med att spraya lite startgas kring skarvar och är det läck höjs så tomgångsvarvet markant, men i och med att det blev bättre ett tag så är det mer troligt att det är något elektriskt.

Denna motor fanns även i svensksålda Golfar, men speciellt vanlig är denna snikmotor inte till Golfen,,
proav
kolla även slangen som går mellan insuget och bomsservot, är den sprucken lr så, så kan det bli orolig motorgång
elfixaren
Testa sök på forumet. Ganska vanlig fråga här.;-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil