Tycks inte vara ett helt ovanligt problem med defekta sådana som troligt ger anmärkning vid bilprovningen att det då riktigt inte är möjligt att läsa av som i detta fallet korrekt mätarställning. Men det finns flertalet företag som åtar sig att reparera sådana där en kan vara denna tex: https://www.obdtuning.se/
Hejsan,
I min golf har några av LCD-"strecken" försvunnit i vägmätaren. De streck som nu försvunnit har under en längre tid "kommit och gått" dvs de har slocknat ibland för att en stund senare komma tillbaka igen, men nu har de slocknat totalt.
Egentligen har detta fel ingen större betydelse, kan möjligen bilprovningen ha synpunkter på att de inte kan läas av mätarställningen?
Vad går det att göra åt detta fenomen, hur kan jag felsöka, var ska jag börja leta efter felet osv? Någon som har bra tips?
Första steget är ju antagligen att plocka ut hela mätarhuset, hur gör jag det på bästa sätt?
I min golf har några av LCD-"strecken" försvunnit i vägmätaren. De streck som nu försvunnit har under en längre tid "kommit och gått" dvs de har slocknat ibland för att en stund senare komma tillbaka igen, men nu har de slocknat totalt.
Egentligen har detta fel ingen större betydelse, kan möjligen bilprovningen ha synpunkter på att de inte kan läas av mätarställningen?
Vad går det att göra åt detta fenomen, hur kan jag felsöka, var ska jag börja leta efter felet osv? Någon som har bra tips?
Första steget är ju antagligen att plocka ut hela mätarhuset, hur gör jag det på bästa sätt?