Hej
Två fel om nån kunnig har någon lösning.
1.Gjort felsökning och fått domen att impulsgivaren trasig.Tidigare även att Lambdasond ej fungerar som den ska. Problemet jag har är att bilen efter att ha stått ett tag är väldigt svårsstartad och när den väl kommer igång pendlar varvtalen friskt och nu senaste dagarna även stannat helt för mig vid två rödlysen. Om jag nu byter givaren, löses mina problem för ett tag? Detta fel upplevde jag dessutom mer efter att jag fått kamrem utbytt. Kan detta ha samband?
2. Har ett surrande/visslande ljud från bakre delar av bilen.Inte hela tiden dock ,VAD i helskotta kan detta vara? Läst någonstan att det KAN vara förpump? Kan detta stämma på denna årsmodell?
Tacksam för svar
Två fel om nån kunnig har någon lösning.
1.Gjort felsökning och fått domen att impulsgivaren trasig.Tidigare även att Lambdasond ej fungerar som den ska. Problemet jag har är att bilen efter att ha stått ett tag är väldigt svårsstartad och när den väl kommer igång pendlar varvtalen friskt och nu senaste dagarna även stannat helt för mig vid två rödlysen. Om jag nu byter givaren, löses mina problem för ett tag? Detta fel upplevde jag dessutom mer efter att jag fått kamrem utbytt. Kan detta ha samband?
2. Har ett surrande/visslande ljud från bakre delar av bilen.Inte hela tiden dock ,VAD i helskotta kan detta vara? Läst någonstan att det KAN vara förpump? Kan detta stämma på denna årsmodell?
Tacksam för svar