Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Golf mkII -86. Hård koppling

Startad av 3dmaxer · 2005-08-24 · 3 svar

3dmaxerTrådstart
Tja.

Min bror har nyligen köpt en begagnad Golf mkII -86. Bilen är jätte fin går kanon, enda problemet är att kopplingen är löjligt hård. Den är så hård att när man trampar ner den så böjer sig staget som den sitter på. Är den nån som vet hur man gör den "mjukare"?
Poca
Har exakt samma fel. Skall kolla det imorrn. Misstänker rost och ärg på kopplingsarmen.
thoola
Låter som om kopplingsvajern har repat upp sig i höljet. Byt vajer! Enkelt o inte så dyrt! 150kr på Mekonomen om du har den varianten utan självjustering.
Poca
Han hade rätt. Min kopplingswire hade liksom slitit sig in i plasten. Bytte wire.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil