Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

GolfIII 1.4i `94-går dålig när den är kall

Startad av Husta · 2007-12-02 · 2 svar

HustaTrådstart
Går dålig när är den kall.Allså,ju mer man trycker på gasen desto sämre går den(alltså tappar farten).Fri kopplar man sen då går den väldigt ojäm och dör,men när den väl kommit upp till arbetstemp. då funkar den hyfsat bramen ändå inte som den ska.Byte rotor och fördelar lock,blev inte bättre.Några bra tips uppskattas.
Husta:confused:
fraggelpelle
Låter nästan som att den kanske får dåligt med bränsle? Länge sedan du bytte bränslefilter? Kanske även kan vara att den drar tjuvluft, vilket du kan kolla genom att spruta startgas vid misstänkta ställen. Kom felet plötsligt eller succesivt?
melonen
Tack för tipset
Ska kolla den

Fler trådar i Hjälpforumet Bil