Hej,
Grand Voyager 1999 3.3 l V6 och automat ca 21000 mil
Historia: byte topplockspackning och planade(0.4 mm) bakre toppen för ett par månader sedan. Gjort på verkstad men inte märkes. Efter att tag så började det pipa eller tjuta från motorn samt att den går ryckigt , speciellt mellan 1500- 2000 varv, ibland så poffar det från motorn. OBS ej från avgas röret där bak, utan mer under huven känns nästan i gaspedalen. verkstan fixade och byte packningar till spridarna och ljudet försvann men den rycker och har sig ändå. Går bra när den är kall men blir sämre när den är varm. Stiften bytes när man ändå hade isär motorn.
Vad kan det vara, någon som upplevt något liknande?
Grand Voyager 1999 3.3 l V6 och automat ca 21000 mil
Historia: byte topplockspackning och planade(0.4 mm) bakre toppen för ett par månader sedan. Gjort på verkstad men inte märkes. Efter att tag så började det pipa eller tjuta från motorn samt att den går ryckigt , speciellt mellan 1500- 2000 varv, ibland så poffar det från motorn. OBS ej från avgas röret där bak, utan mer under huven känns nästan i gaspedalen. verkstan fixade och byte packningar till spridarna och ljudet försvann men den rycker och har sig ändå. Går bra när den är kall men blir sämre när den är varm. Stiften bytes när man ändå hade isär motorn.
Vad kan det vara, någon som upplevt något liknande?