Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Grejjen som "håller" oljestickan

Startad av Audi80 · 2006-05-25 · 4 svar

Audi80Trådstart
Plastgrejjen som oljestickan jängas fast i har gått av. Kan man byta bara den plastgrejjen eller måste man byta hela rubbet...? Och vart får man tag på en sån plastsak??
Har lappat ihop den lite nu för stunden. Men vågar ej köra...
sigge21
Skulle tippa på att du får byta hela "röret" om konstruktionen är som jag tror. Prova med att kolla på nån bilskrot!!
Borde inte vara så svårt att byta, tror det bara sitter med nån skruv och sedan är itryckt i blocket.
wicke
hmm räcker det inte bara att hitta en annan oljesticka på skroten bara?? stickan siiter ju i röret så...:o
sigge21
Ja, är det på själva stickan så är det väl bara att hämta en ny på skroten. Tänkte mest om det var plasten på röret...
Brukar ju vara den som går sönder, och inte på själva stickan.
elfixaren
Det där problemet är vanligt på VAG bilar. Beror på att man drar stickan utåt samtidigt som man drar upp den. Har sett många Audi 80 med ihoptejpat oljesticksrör. Det är som gjort för att gå sönder. -Du kan nog köra tills du bytt ut den.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil