AAudi80Trådstart2006-05-25Plastgrejjen som oljestickan jängas fast i har gått av. Kan man byta bara den plastgrejjen eller måste man byta hela rubbet...? Och vart får man tag på en sån plastsak??
Har lappat ihop den lite nu för stunden. Men vågar ej köra...
Skulle tippa på att du får byta hela "röret" om konstruktionen är som jag tror. Prova med att kolla på nån bilskrot!!
Borde inte vara så svårt att byta, tror det bara sitter med nån skruv och sedan är itryckt i blocket.
hmm räcker det inte bara att hitta en annan oljesticka på skroten bara?? stickan siiter ju i röret så...:o
Ja, är det på själva stickan så är det väl bara att hämta en ny på skroten. Tänkte mest om det var plasten på röret...
Brukar ju vara den som går sönder, och inte på själva stickan.
Det där problemet är vanligt på VAG bilar. Beror på att man drar stickan utåt samtidigt som man drar upp den. Har sett många Audi 80 med ihoptejpat oljesticksrör. Det är som gjort för att gå sönder. -Du kan nog köra tills du bytt ut den.