Brukar almänt höras rätt bra om tex grenrörspackningen är trasig,, det man även kan pröva med är att tillfälligt hålla för avgasröret som då dämligen fort skall kväva motorn eller iaf anstränga den kraftigt och står sedan någon vid motorn bör även detta ,märkas rätt bra om det nu läcker.
Jag har en Audi A3 1,8 TS Quattro.Har fått mycket motorljud som att det skulle vara hål på avgasröret eller så,samtidigt så har "ylandet" även det ökat o bilen tappat kraft. har kollat över avgassystemet men kan ej hitta några synliga skador.Kan det vara Grenrörspackningen tro ? är det nån som har erfarenhet av att byta denna på en sån modell eller har några andra intressanta förslag på fel som kan skapa detta "fenomen" ?