Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hackigt styrservo

Startad av thombe · 2011-09-13 · 0 svar

thombeTrådstart
Har en Opel Vectra 2007 med elektriskt styrservo.
Nu har styrningen/servot börjat hacka och gå trögt/ojämnt, framförallt när motorn är kall. När jag kört en stund och gjort fulla rattutslag blir det normalt.
Någon som råkat ut för liknande?
Lämpliga åtgärder? Byta servopump? Byta styrväxel?
Fjäderbenslagringarna är utbytta för ett halvår sedan!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil