Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Håller på att bli knäpp på min VW Caddy 1,9 TDI 1999

Startad av thomas113 · 2010-02-16 · 2 svar

thomas113Trådstart
Problemet är att gasen lägger av och motorn går i nån sorts nöd program på 1100 varv konstant och lampan för glödning blinkar, ibland går det tills sig om man startar om den.
Enligt felkods avläsning står det Pedal läges givare orimlig signal, men det kan inte vara det som är problemet jag har provat 3st och det hjälper inte.
Felet uppstår sporadiskt, ibland är den helt omöjlig och ibland kan den gå flera dagar utan fel.
Man har ju hört rykten om att det kan vara allt från bromsljus kontakt till tändnings lås.
Väldigt tacksam för svar
berit
Om sama felkod återkommer så ska du kanske undersöka kablaget och kontaktstycken?

Du har ju uteslutit komponenten i ena änden av kablaget, kanske är det fel på komponenten i andra ändan...motorstyrboxen?

Har du kollat https://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes

här brukar man kunna få ett tips eller två :upp
aToleOnTolicop55
tjena, har samma fel i min caddy, har bytt ut relä 109, spreijat lite här o där och sen har vi kollat att om det har varit kabelbrott nånstans.. tänkte bara fråga om du har fått till felet?

// mika

Fler trådar i Hjälpforumet Bil