Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

halvljus peugeot 309-89

Startad av mariel · 2008-03-16 · 2 svar

marielTrådstart
har problem med det automatiska halvljuset funkar ej har bytt säkringar o relä men det hjälper inte ,baklamporna fungerar inte heller vad kan man göra för att få bukt med det tacksam för svar:i
slirfeldt
Kikade lite i dess rephandbok, en Haynes som alltså handlar om bil för den engelska marknaden och där står inget om det automatiska halvljuset, som med andra ord troligt är något efter monterat för den nordiska marknaden som också var vanligt med dessa.

Men ljusen fungerar som vanligt i lysläget? I så fall är det troliga att automatikens styrbox är defekt och som brukar sitta i anslutning till säkringsboxen eller dess relän, och enklast/billigast och om man är lite händig så fixar man en egen halvljus automatik enligt denna tråd: https://motorforum.nu/showthread.php?t=3916
SvetlanaDoor
ja nu var det fixat det fanns två relän ett som vi missat och nu funkar det perfekt, tack peter h för svaret

Fler trådar i Hjälpforumet Bil