Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

halvljus v40

Startad av Boppe · 2010-06-02 · 2 svar

BoppeTrådstart
Hej
Har problem med halvljuset på min v40 1,8i 00:a. det funkar inte alls längre,
tidigare har jag haft problem med att det inte slocknat när jag stängt av bilen.
Har provat att byta strömställare utan resultat. Vad göra???
Har kollat säkringarna också.

tacksam för svar:confused:
Nitrogen
Tror att det är relät som spökar. Vet inte hur det är på volvo, om man kan se tex i locket till säkringsdosan vilket relä som är vilket, men om du hittar det så prova byt det. Men mät först att du har ström till det.
mnpn
Jag har provat att skifta reläna men ingen förändring, kan det vara i styrdonet som sitter under strömställaren?, det klickar där när jag slår på helljuset.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil