Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Halvljusautomatik

Startad av – · · 3 svar

·Trådstart
Halvljusautomatiken strejker ibland, men om jag sätter på halvjuset med spaken så fungerar det alltid.........jag har provat att spruta kontakt sprej över säkringarna i hopp om att det var dem men det var det inte......finns det nått annat relä eller nått som styr detta? Det är en audi 80 -87
·
En del bilar får signal till automatiskt halvljus via oljetrycksgivaren. När man har oljetryck och motorn är igång tänds ljuset. Vet ej hur det är på Audi dock.
Tobbe
Okey tack, kanske nån annan här inne som känner till om det finns sådan funktion på min bil?


_________________
/ Tobbe

[ Detta Inlägg ändrades av: Tobbe den 2002-02-01 18:27 ]
MoPar 66
Jag har för mig att det styrs av generatorn sen via ett relä sen till ljusrelät.
Så när generatorn får ström så tänds halvljuset..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil