MmotivationTrådstart2010-05-24Jag verkar ha fått glapp i kontakten till strålkastarlampan. Glödlampan och säkringar är ok, om man pillar och joxar lite med kontakten till glödlampan så hoppar lyset igång en stund men sen tappar den kontakten efter en stund. Verkar som glapp va? Har testat med 556 men inte bättre kontakt för det. Finns det nå quick fix eller måste man byta hela kontakten? Var köper man nytt isf? Och vad kostar det?
/S.
du köper den på den bildelsbutik som du föredrar och här har du kontakten på biltema
https://www.biltema.se/Bil---MC/El/Belysning/Glodlampsanslutning/Jo det brukar i dessa fall vara det enda vettiga, möjligtvis kan man med liten mejsel försiktigt pressa ihop dessa inbyggda kabelskor något för bättre kontakt, men annars är det bara att byta sockeln enligt länken.