Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Handbroms justering ford Mondeo

Startad av Spike · 2008-11-19 · 2 svar

SpikeTrådstart
Har mekat med en Mondeo -01 i dag,och får inte till handbromsen.
Handbromsarmen på vänster ok går lätt,men inte hela vägen tillbaka efter att handbromsen varit aktiverad.
Finns det något knep som jag missat??
slirfeldt
Bör inte strula av dom jag varit på, men verkar den vajern eller hävarmen löpa lätt så inte dessa kärvar? Inget annat knep för detta vad jag känner till...
Ludde_57
Är det samma typ av handbroms som på Scorpio?

Samma problem hade jag på min Scorpio, och det "löstes" genom massor av 556, motionerande av armen fram och tillbaka, och ( onödigt? ) byte av returfjädern. Helt bra blev det inte, men bättre. Vajern löpte för övrigt lätt och bra då den lossats från oket.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil