Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

handbroms v70-04

Startad av Hassemalm · 2012-06-01 · 2 svar

HassemalmTrådstart
Hejsan
Jag har problem med handbromsen sen jag skiftade till sommardäcken.den går upp onormalt mycket ibland och är normal
annars.När det inträffar så smäller det till när jag backar,som om backarna släppt.Såg att biltema hade nåt som dom
kallar" stoppklack för handbroms"som ersätter trasigt handbromsstopp och skruvas fast på hjulspindel??Nån som vet hur
hur det funkar och vad dom menar med hjulspindeln.Tacksam för hjälp V70 -04 mvh Hasse
lenaola
volvo har på dessa v70N bjussat på ett hål som sitter bakom själva belägget på handbromsbacken i det hålet tränger det in fukt å stålet som belägget sitter på rostar och belägget lossnar som en följd Jättevanligt !

Byt till biltema handbromsbackar så slipper du hålet.... Jag tror det är det som hänt dig annars kan det vara just detta stoppet som lossnat med då funkar det inte alls så jag tror inte på det
leial075
@oollaa 77149 wrote:
volvo har på dessa v70N bjussat på ett hål som sitter bakom själva belägget på handbromsbacken i det hålet tränger det in fukt å stålet som belägget sitter på rostar och belägget lossnar som en följd Jättevanligt !

Byt till biltema handbromsbackar så slipper du hålet.... Jag tror det är det som hänt dig annars kan det vara just detta stoppet som lossnat med då funkar det inte alls så jag tror inte på det



Tack för det snabba svaret.Ska åka och köpa backar på biltema nu.Hasse

Fler trådar i Hjälpforumet Bil