Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

handbromsen??

Startad av mafi803 · 2008-11-29 · 1 svar

mafi803Trådstart
hej! en v70 94åm. jag lägger ur handbromsen bilen rullar normalt ett tiotal mtr
sen börjar hbromsen å ligga på, jag drar å släpper lite i spaken å bilen rullar normalt igen sen så smäller det till å höger bakhjul låser sig, med en smäll!!
vad i h.... e de? någon please!!
rollet
Kan vara hävarmen på höger bak som "vränger" sig. Kontrollera att allt sitter ordentligt åtdraget. Gör gärna funktionskontroll med upphissad bil: Från spak till vajeringång, vajersplitt, och ingångarna till respektive hjulsida.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil