Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Har Mitsubishi svaga växellådor?

Startad av Mickebus67 · 2010-05-30 · 2 svar

Mickebus67Trådstart
Hej.
Sugen på att köpa en Mitsubishi Galant -00 som gått ca 20000 mil.
Har hört att Mitsubishi har haft problem med växellådorna.
Vet en bil som skull passa mej perfekt, fast säljare säger att tvåan är lite svår att få i.
Tror ni att det kan vara ett stort poblem?
Eller bara en lite slitgrej att byta på verkstad?
Tackar på förhand.
Mikael
huselefanten
@Mickebus67 58519 wrote:
Hej.
Sugen på att köpa en Mitsubishi Galant -00 som gått ca 20000 mil.
Har hört att Mitsubishi har haft problem med växellådorna.
Vet en bil som skull passa mej perfekt, fast säljare säger att tvåan är lite svår att få i.
Tror ni att det kan vara ett stort poblem?
Eller bara en lite slitgrej att byta på verkstad?
Tackar på förhand.
Mikael


Hmm min Saratoga har ju Mitsubishis motor o automatlåda. Bilen har gått ca 34000 mil och aut. lådan e aldrig renoverad bara regelbundna oljebyten i lådan. Dock har den sina små egenheter ibland men alla fyra växlar+ backen funkar ännu. Fast jag tar en dag i taget man vet aldrig när det "smäller" :)
fnito
Hade en Saratoga med Mitsu drivlina V6 aut. Och letade mycket om dom på amerika sidor och samma paket sitter i voyager bussarna om dom är förliten till så stora bilar/bussar.
På en saratoga om jag ville ha dragkrok så skulle lådan max tåla en vagn på maxvikt 650kg och den va ju inte så tung.
Drivlinan iaf.-93 va soppa snål och perfekt för en liten 4dörrars bil utan drag men som dragbil (kass)..
Hoppas du blev lite klokare.. Törs inte uttala mig om nyare utföraden av dessa...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil