@Mickebus67 58519 wrote:
Hmm min Saratoga har ju Mitsubishis motor o automatlåda. Bilen har gått ca 34000 mil och aut. lådan e aldrig renoverad bara regelbundna oljebyten i lådan. Dock har den sina små egenheter ibland men alla fyra växlar+ backen funkar ännu. Fast jag tar en dag i taget man vet aldrig när det "smäller" :)
Hej.
Sugen på att köpa en Mitsubishi Galant -00 som gått ca 20000 mil.
Har hört att Mitsubishi har haft problem med växellådorna.
Vet en bil som skull passa mej perfekt, fast säljare säger att tvåan är lite svår att få i.
Tror ni att det kan vara ett stort poblem?
Eller bara en lite slitgrej att byta på verkstad?
Tackar på förhand.
Mikael
Hmm min Saratoga har ju Mitsubishis motor o automatlåda. Bilen har gått ca 34000 mil och aut. lådan e aldrig renoverad bara regelbundna oljebyten i lådan. Dock har den sina små egenheter ibland men alla fyra växlar+ backen funkar ännu. Fast jag tar en dag i taget man vet aldrig när det "smäller" :)