Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

här sammlar vi problem med DIESEL bilar!

Startad av dieselknugen · 2009-11-12 · 2 svar

dieselknugenTrådstart
tänkte gör en enskild tråd med diesel bilar kanske finns redan en men nu finns det en till§e
sharan_05
Ja då länkar jag till min Dielsel då :D

--> https://motorforum.nu/showthread.php?t=12217
ellan
Ja nu börjar mitt tålamod rinna ur... Jag har en Mercedes 270 cdi -02
jag har försökt sälja den ett tag nu men det går inte bra, bla har jag renoverat det mesta i dieselsystemet för han ville inte starta. Sen brände jag startmotorn för jag kört för mycket med den när jag försökt starta den pga dieselfelet... (Det är en automat)
Sen har den krånglat nån gång tidigare med att enbart blåsa kalluft på golvet och inte släppa på varmluft alls.
Och det är det felet som spökar nu igen.

Alltså: Den släpper inte på varmluft och den blåser enbart kalluft.
Den blåser enbart på golvet vad jag än justerar på, automatik eller manuellt vrider reglagen. Som jag sa så har den gjort så tidigare nån gång men har alltid "hoppat" igång efter en stund.

Vad är felet?

Sitter det nå spjäll nånstanns som kan ha hängt sig? eller nån speciell givare av nått slag?

Snälla!!!! Jag ber om er hjälp

Mvh Daniel

hur är tempen på bilen då?
att den inte får varm luft kan vara termostaten..
å riva för å komma åt värme paket är ett helvete..

sen ett annat vanligt fel är luftmasse mätern som pajar då funkar inte bilen

får du fram diesel till spridarna?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil