tänkte gör en enskild tråd med diesel bilar kanske finns redan en men nu finns det en till§e
här sammlar vi problem med DIESEL bilar!
Ja nu börjar mitt tålamod rinna ur... Jag har en Mercedes 270 cdi -02
jag har försökt sälja den ett tag nu men det går inte bra, bla har jag renoverat det mesta i dieselsystemet för han ville inte starta. Sen brände jag startmotorn för jag kört för mycket med den när jag försökt starta den pga dieselfelet... (Det är en automat)
Sen har den krånglat nån gång tidigare med att enbart blåsa kalluft på golvet och inte släppa på varmluft alls.
Och det är det felet som spökar nu igen.
Alltså: Den släpper inte på varmluft och den blåser enbart kalluft.
Den blåser enbart på golvet vad jag än justerar på, automatik eller manuellt vrider reglagen. Som jag sa så har den gjort så tidigare nån gång men har alltid "hoppat" igång efter en stund.
Vad är felet?
Sitter det nå spjäll nånstanns som kan ha hängt sig? eller nån speciell givare av nått slag?
Snälla!!!! Jag ber om er hjälp
Mvh Daniel
hur är tempen på bilen då?
att den inte får varm luft kan vara termostaten..
å riva för å komma åt värme paket är ett helvete..
sen ett annat vanligt fel är luftmasse mätern som pajar då funkar inte bilen
får du fram diesel till spridarna?
jag har försökt sälja den ett tag nu men det går inte bra, bla har jag renoverat det mesta i dieselsystemet för han ville inte starta. Sen brände jag startmotorn för jag kört för mycket med den när jag försökt starta den pga dieselfelet... (Det är en automat)
Sen har den krånglat nån gång tidigare med att enbart blåsa kalluft på golvet och inte släppa på varmluft alls.
Och det är det felet som spökar nu igen.
Alltså: Den släpper inte på varmluft och den blåser enbart kalluft.
Den blåser enbart på golvet vad jag än justerar på, automatik eller manuellt vrider reglagen. Som jag sa så har den gjort så tidigare nån gång men har alltid "hoppat" igång efter en stund.
Vad är felet?
Sitter det nå spjäll nånstanns som kan ha hängt sig? eller nån speciell givare av nått slag?
Snälla!!!! Jag ber om er hjälp
Mvh Daniel
hur är tempen på bilen då?
att den inte får varm luft kan vara termostaten..
å riva för å komma åt värme paket är ett helvete..
sen ett annat vanligt fel är luftmasse mätern som pajar då funkar inte bilen
får du fram diesel till spridarna?