Inte så enkelt för hastighetsmätaren styrs via ABS-styrdonet som sänder en fyrkantsvåg till mätaren det är nog endast Saabs dator som kan ge svar på vad det är som är fel. Kan vara en hjulsensor vä. bak?
MVH
BLA
MVH
BLA
Hastighetsmätaren la helt plötsligt av på vår saab. Vad kan det vara för fel? har hört talas om något litet kugghjul i växel lådan??? hur hittar man det? någon som vet? Skall oxå tilläggas att den slutade att fungera innan vi bytte bromskivor fram..så det vibrerade rejält vid inbromsning..kan detta ha ett sammanhang??
//Tommy