Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hastighetsmätare ford-95

Startad av kewij73 · 2010-01-14 · 1 svar

kewij73Trådstart
Min hastighetsmätaren står på 20 km/H hela tiden, kan man "nolla" den och sen när man kör så hänger den inte med, den följer med upp till rätt hastighet men den stannar där och det tar en stund innan den faller ner på rätt hastighet.

Tack på förhand ;)
slirfeldt
Troligtvis är det själva mätaren som kärvar med sådana symtom och mindre troligt att det är något med vajern som på denna styr hastighetsmätaren, kan gå med lite finmekanik gå att plocka i sär instrumenthuset och närmare kika på hastighetsmätare och se vad som hänt, i vissa fall kan det vara så att även växellåds olja kan leta sig upp och ställa till det lite.

Annars är det byte till en bättre fungerande mätarhus som gäller, för att få ordning på detta igen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil