Troligt är det själva räknaren som är defekt, då mätaren och trippens belysning fungerar, men kan även med så pass ny bil med röra sig om ett internt elektronikfel i styrboxen, men mekar du själv så försök komma åt på baksidan av instrumentet i fall det inte bara är fråga om glappkontakt där.
Idag när jag skulle åka och handla hade hastighetsmätaren slutat fungera, den fungerade igår... Varvräknare o tempmätare funkar fortfarande men hastighetsmätare o tripmätare är döda. Siffrorna på tripmätaren lyser men flyttar sig inte. Sitter det nån säkring nånstans eller kan det vara någon kontakt som hoppat ur eller vad tror ni?