Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hastighetsmätarvajer och oljud

Startad av Anders · 2007-03-17 · 1 svar

AndersTrådstart
Jag har bytt vajer till hastighetsmätaren och fått ett tickande ljud.
Mätaren funkar, den visar åtminstonde en hastighet.

Men kan detta bero på att jag fått fel vajer?
Kan det vara mätaren som fick för sig att bli dålig is samband med vajerbytet?

Eller är det normalt att det tickar från vajern eller mätaren bara det att jag inte hört det förut.
slirfeldt
Troligtvis är det rätt vajer, men det kan tänkas att vajern någonstans ligger för böjd som då kan man få detta tickande, mätarnålen rör sig jämt i alla fall?
För normalt ska det inte ticka.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil