ska även tillägga att jag har bytt olja o oljefilter nyligen!!
Nu blir jag så trött.. Besiktade bilen idag och som jag trott gick den inte igenom, bara en känsla jag hade fast den går som en klocka.
Bromsar bak var ojämna plus att handbromsten låg på (för hårt spänd antagligen).
Det som var "största" felet o man inte riktigt kan sätta fingret på vad det beror på är .. att HC värdet var för högt. Vad kan det bero på tror ni ? Inga andra värden var höga..
Mina värden
CO 0,1 (0,5)
CO 2500 0,1 (0, 3)
HC 167 (100) :l
LAMBDA 1,02 (0,97-1,03)
Vad är det då för fel?? Svårt att säga kanske men jag är tjej o kan inte så mkt om bilar.. så jädra trist. Lika bra att skrota skiten? Kan det bli en dyr historia? Om jag har otur kan det vara katalysatorn?
Jag ska även säga att förra året var alla värdena bra.. Sen kanske jag ska tillägga att jag inte kör bilen så mkt.. fram o tillbaka till jobbet, stadskörning några kilometer per dag. Kanske är så att jag borde köra skiten ur den på motorvägen så motorn får "jobba" .. eller har jag helt fel?
Åtgärder? Need help.
Bromsar bak var ojämna plus att handbromsten låg på (för hårt spänd antagligen).
Det som var "största" felet o man inte riktigt kan sätta fingret på vad det beror på är .. att HC värdet var för högt. Vad kan det bero på tror ni ? Inga andra värden var höga..
Mina värden
CO 0,1 (0,5)
CO 2500 0,1 (0, 3)
HC 167 (100) :l
LAMBDA 1,02 (0,97-1,03)
Vad är det då för fel?? Svårt att säga kanske men jag är tjej o kan inte så mkt om bilar.. så jädra trist. Lika bra att skrota skiten? Kan det bli en dyr historia? Om jag har otur kan det vara katalysatorn?
Jag ska även säga att förra året var alla värdena bra.. Sen kanske jag ska tillägga att jag inte kör bilen så mkt.. fram o tillbaka till jobbet, stadskörning några kilometer per dag. Kanske är så att jag borde köra skiten ur den på motorvägen så motorn får "jobba" .. eller har jag helt fel?
Åtgärder? Need help.