VvolvobertTrådstart2006-11-12mitt läge är följande har köpt mig en 1988 745 a med sprucken vindruta fick 2 a i besiktningen ! har en äldre 745 a 1986 a med fin o fräsch vindruta -
kan jag skifta detta själv eller rekoimmenderas det ett besök hos glasmästare??
nån som har råd att ge mig ( ps min 1986a är till salu för kännedom):fraga
Ta ut en ny ruta via glasmästaren är mitt råd.
Är inte de limmade på Volvo?
ja ta ut en ny hos glasmästaren .. ända rätta
Sälj dom andra till folkrace
Jaa, åk till en glasmästare, för rutorna är limmade och det är inte lätt att få bort rutan utan att den spricker, man måste skära ut den. om man nu mot förmodan skulle få ut den hel så är det mycket jobb att få rent den från allt gammalt "lim". sen gäller det att få dit den och få det tätt och det är lite precisionsjobb att få det rätt!!! Det är inte värt besväret att göra det själv om man inte kan, har gjort det på några bilar men det är mycket jobb.
Håller med ovanstående.... Glasmästaren e de som gäller.....