Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp!!

Startad av Torparn · 2003-10-01 · 6 svar

TorparnTrådstart
Har några problem med min Scorpio 2.0 års.m 88
Kylar vattnet försvinner,luftfiltret är fuktigt och den vibrerar kraftigt vid ca 2000-2500 varv..Behöver alla tips jag kan få!(Inte lätt när man har tummen mitt i handen)
Bozzle
Kylar vattnet får du kolla om det läcker någonstans.
Vibrationerna skulle jag kunna tro är ett skuret fläktnav.Kolla om du kan snurra på kylfläkten när motorn är av. Vad är luftfiltret fuktigt av?
CarMan
Torparn wrote:
Har några problem med min Scorpio 2.0 års.m 88
Kylar vattnet försvinner,luftfiltret är fuktigt och den vibrerar kraftigt vid ca 2000-2500 varv..Behöver alla tips jag kan få!(Inte lätt när man har tummen mitt i handen)

Har du DOHC eller OHC motorn?
Vibrerar det både när du kör & står stilla med motorn på 2500 rpm
Bozzle
CarMan wrote:
Torparn wrote:
Har några problem med min Scorpio 2.0 års.m 88
Kylar vattnet försvinner,luftfiltret är fuktigt och den vibrerar kraftigt vid ca 2000-2500 varv..Behöver alla tips jag kan få!(Inte lätt när man har tummen mitt i handen)

Har du DOHC eller OHC motorn?
Vibrerar det både när du kör & står stilla med motorn på 2500 rpm
Om det var en -88 så bör det väl vara en OHC.
Torparn
CarMan wrote:
Torparn wrote:
Har några problem med min Scorpio 2.0 års.m 88
Kylar vattnet försvinner,luftfiltret är fuktigt och den vibrerar kraftigt vid ca 2000-2500 varv..Behöver alla tips jag kan få!(Inte lätt när man har tummen mitt i handen)

Har du DOHC eller OHC motorn?
Vibrerar det både när du kör & står stilla med motorn på 2500 rpm

Det vibrerar både när jag står stilla & kör på ca 2000-2500 varv!
CarMan
Fnudi wrote:
CarMan wrote:
Torparn wrote:
Har några problem med min Scorpio 2.0 års.m 88
Kylar vattnet försvinner,luftfiltret är fuktigt och den vibrerar kraftigt vid ca 2000-2500 varv..Behöver alla tips jag kan få!(Inte lätt när man har tummen mitt i handen)

Har du DOHC eller OHC motorn?
Vibrerar det både när du kör & står stilla med motorn på 2500 rpm
Om det var en -88 så bör det väl vara en OHC.

ja, har förmig att DOHC:n kom 89, men jag vart osäker + att man vet ju inte om det är en mycket sen 88:a
CarMan
Torparn wrote:
CarMan wrote:
Torparn wrote:
Har några problem med min Scorpio 2.0 års.m 88
Kylar vattnet försvinner,luftfiltret är fuktigt och den vibrerar kraftigt vid ca 2000-2500 varv..Behöver alla tips jag kan få!(Inte lätt när man har tummen mitt i handen)

Har du DOHC eller OHC motorn?
Vibrerar det både när du kör & står stilla med motorn på 2500 rpm

Det vibrerar både när jag står stilla & kör på ca 2000-2500 varv!
Jag har inga självklara stalltips, men en vatten pump kan ju både läcka vatten & säkerligen ge en heldel obalance om den är glapp.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil