Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp

Startad av D6Power · 2006-05-29 · 5 svar

D6PowerTrådstart
Min golf 1,9 tdi 97 har lagt sig till med en tråkig vana.Den går fint vid acceleration och kan dra hårt uppför backar hur bra som helst men när man sträck kör den så tappar den orken och farten sjunker.Men om jag släpper gasen i nån sekund och gasar igen så vaknar den en stund igen.På min andra likadana bil så gav luftmasse mätaren upp och den öppförde sig snarligt men den behövde man stänga av för att den skulle gå riktigt igen.Testade att byta luftmassemätare mellan bilarna och samma fenomen uppstår.Bränslefiltret är nytt och luftfiltret är rent samt alla kablar till givare ser hela ut.Tetsade även att dra bort vakumslangen från ventilen som styr laddtrycket och körde men samma fenomen trots att den inte "kan" dumpa trycket.Så det borde ju vara att den stryper bränslet av någon anledning.Så till frågan...Vad kan det vara..
elfixaren
Känner igen problemet men kommer inte på vad det var. Tror det är ganska vanligt på Tdi. Prata med vw verkstan om det.
D6Power
Pratade med vag vekstad och dom sa lutmasse mätare.Me nom jag inte minns fel så om man byter luftmassemätare så behöver man inte pilla i datorn...För att återställa så att säga..
elfixaren
Tjena! Undrar om du har svar på mitt vindrutetorkar problem.Golf III. Bytte du motor spak el.relä:fraga Mvh: Erik
D6Power
Bara motor,,,
elfixaren
Bra ! Tackar !:rolleyes:

Fler trådar i Hjälpforumet Bil