Känner igen problemet men kommer inte på vad det var. Tror det är ganska vanligt på Tdi. Prata med vw verkstan om det.
Min golf 1,9 tdi 97 har lagt sig till med en tråkig vana.Den går fint vid acceleration och kan dra hårt uppför backar hur bra som helst men när man sträck kör den så tappar den orken och farten sjunker.Men om jag släpper gasen i nån sekund och gasar igen så vaknar den en stund igen.På min andra likadana bil så gav luftmasse mätaren upp och den öppförde sig snarligt men den behövde man stänga av för att den skulle gå riktigt igen.Testade att byta luftmassemätare mellan bilarna och samma fenomen uppstår.Bränslefiltret är nytt och luftfiltret är rent samt alla kablar till givare ser hela ut.Tetsade även att dra bort vakumslangen från ventilen som styr laddtrycket och körde men samma fenomen trots att den inte "kan" dumpa trycket.Så det borde ju vara att den stryper bränslet av någon anledning.Så till frågan...Vad kan det vara..