Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp ang. en vw caddy 1.9 tdi

Startad av karlsson84 · 2009-04-20 · 0 svar

karlsson84Trådstart
Har en vw caddy 1.9 tdi. Ibland beter den sig konstigt på låga varv och hastigheter. Kör ja i 30 km/h på 2 an , och ska köra "normalt" och växla upp till 3 an, låser sig motorn vid denna hastighet. Den vägrar att accelrera helt enkelt. Efter ca 10 sek, får plötsligt motorn kraft - och drar iväg.

Kan problemet bero på turbon?

ibland stiger tomgången när bilen står still. Där kan den hållas kvar i ca 10 sekunder,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil