Har en vw caddy 1.9 tdi. Ibland beter den sig konstigt på låga varv och hastigheter. Kör ja i 30 km/h på 2 an , och ska köra "normalt" och växla upp till 3 an, låser sig motorn vid denna hastighet. Den vägrar att accelrera helt enkelt. Efter ca 10 sek, får plötsligt motorn kraft - och drar iväg.
Kan problemet bero på turbon?
ibland stiger tomgången när bilen står still. Där kan den hållas kvar i ca 10 sekunder,
Kan problemet bero på turbon?
ibland stiger tomgången när bilen står still. Där kan den hållas kvar i ca 10 sekunder,