Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp med Audi tdi AAT motor

Startad av Rayan · 2007-08-17 · 6 svar

RayanTrådstart
Jo.. Jag har en tdi aat motor som jag vill ha hjälp med att sätta ihop.Års model är 92 o tanken e att den skall bygas om till marint bruk dvs båtmotor!då ja tröttnat på sjukt hög bränsleförbrukning,kör med en gammal v8 nu... Motorn jag har ÄR komplett med allt vad jag tror jag kan behöva,tom gaspedalen är med..... Jag kan inte speciellt mycket om motorer allra minst diesel o behöver nån som kan åta sig att gå igenom o starta upp skrället. Givetvis betalar jag för det,kanske kan se det som ett lång projekt då motorn inte skall i förn i mars-april.... Är det nån som kan tänka sig att hjälpa mig eller att lotsa mig vidare i detta vore jag tacksam.... Finns i Sthlms området.

Mvh Raymond 0708287870 :)
SandraP
Är det någon som vet vart jag hittar ett färgkods schema till kabelhärvan motor audi tdi 2.5 aat 92:a.vart dom olika kablarna går/är till ? :)
SandraP
Ingen som kan hjälpa mig :( :( :(
SandraP
Japp............. Lyfter tråden lite + att jag börjar bli lite smått desperat..
Ingen som har nån minsta aning ? eller så säljer jag motorn, gått 22400mil med sista stora service vid 218XX mil .......................Rrrrrrrrrrrrrrrr
savanna
har du kollat haynes rephandböcker ??

ca 200 :- på biltema
SandraP
@TotteHBG 24441 wrote:
har du kollat haynes rephandböcker ??

ca 200 :- på biltema


Hej ,, Jo jag ska ta mig i kragen o åka dit,kollade med dom för ca 2 veckor sen men fanns inte på lager. Borde kommit in nu..... Ray
SandraP
Hallå gott folk. Har nu fått tag i kopplings schema o diverse bra papper om motorelen o styrningar. Gick i genom allt o det verkar ju inte alls så bökigt som jag trott. Ska väl tillomed kunna få igång skrället ganska snart hoppas jag, men skulle vilja höra era varningar eller tips om denna motor... det första jag måste ta tag i e att göra om oljetråget då jag skall räta upp den så den inte blir så bred i installationen samt att öka oljevolymen en aning för att jag skall ha ett oljekyl. Nåväl, fler frågor lär ju komma ganska snart. Ha de.. Ray

Fler trådar i Hjälpforumet Bil