Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp Oljeläckage Audi 100 2.6e - 93

Startad av happyholman · 2007-06-05 · 1 svar

happyholmanTrådstart
Jag har ett problem med min Audi.
Jag har varit och besiktigat den och då såg jag att hela underredet var täckt av olja!!

Nu kommer set roliga han på bilprovningen sa att det är motorolja som har läckt ut.

Men nu är det såhär att det fattas ingen olja i motorn. Har kört ca 30 mil efter besiktning ingen olja saknas.

Men där emot så måste jag fylla på servo olja mkt ofta. Aha!! den måste läcka. Men vart???
Tog bort plastkåpan uppe på mortorn och ser en slang som ser ut att läcka ej säker.. Jag är mkt osäker på denna motor annars så brukar ja lösa en del själv.
Så nu undrar jag om någon vet vad som kan vara fel lr ngn. I Karlstad trakten som kanske kan hjälpa mig med bilen mot betalning självklart.

Mkt. Tacksam för alla svar
albino69pro
Hej har en likadan bil med likadant fel och det är sevoslangan som går under plastskyddet och bakom motorn och på min läcker slangen mellan motor och torpedvägg har ej hittat stället men troligast ovanför avgasröret eftersom det luktar bränd olja då jag står still med bilen.
Hoffe

Fler trådar i Hjälpforumet Bil