Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp ! Stötdämpare gått av på audi 80

Startad av balken.666 · 2008-04-11 · 0 svar

balken.666Trådstart
Hej hoppas att hitta någon som har lite kunskap om att byta hela fjäderbenet på en Audi 80 -87.

Problemet upptäcktes när jag skulle byta till sommar sulorna, då hjulet gungade på vänster baksida när jag hissa upp den ! o då visade de sig att stötdämparen gått av längst ner innan fästningen eller vad det nu heter !

tänkte att de lättaste måste va att byta hela fjäderbenet ! eller ?
kolla med skroten och de fanns, men frågorna e :

1. E de ett svårt ingrep ?
2. Hur gör man ?

Tacksam för tips o ideer !!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil