har du haft parkeringsbromsen i? kan vara handbroms-vajern som har frysit för dig. kolla om du kan komma åt den och dra/knacka tillbaka den till ursprungsläget.
Hade dagen innan varit och bytt till vinterdäck på en verkstad (om de nu har någon betydelse) och körde bilen fram till 20.00 på kvällen. Under natten blev de lite kallt, typ ca -7 grader.
Nu när jag skulle köra imorse så märkte jag att vänstra bakhjulet är låst. Det konstiga är att jag kan backa men inte åka fram. Så fort jag försöker åka fram så känns det som att det är en käpp som sätts i och hjulet flyttar sig inte en cm fram.
Visst går det lite trögt i början när jag ska backar också, men det släpper efter ca 1 meter, och sedan går det helt normalt.
Snälla, någon som kan hjälpa mig, är värdelös när det gäller bilar och har ingen som kan hjälpa mig just nu. Och sju minus ska väl inte räcka för att ställa till med problem. Bilen är en Saab 9-5 98 års modell.
Tack så mycket i förhand
Nu när jag skulle köra imorse så märkte jag att vänstra bakhjulet är låst. Det konstiga är att jag kan backa men inte åka fram. Så fort jag försöker åka fram så känns det som att det är en käpp som sätts i och hjulet flyttar sig inte en cm fram.
Visst går det lite trögt i början när jag ska backar också, men det släpper efter ca 1 meter, och sedan går det helt normalt.
Snälla, någon som kan hjälpa mig, är värdelös när det gäller bilar och har ingen som kan hjälpa mig just nu. Och sju minus ska väl inte räcka för att ställa till med problem. Bilen är en Saab 9-5 98 års modell.
Tack så mycket i förhand