Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp!!! Volvo 850

Startad av ermik · 2003-09-26 · 3 svar

ermikTrådstart
Hej och hå, har en Volvo 850 årsmodell 1992

Har problem med 2 st torx skruvar som fäster kåpan som sitter över tändstiften.... jag har fått loss alla utom juts dessa 2 , de sitter som berg och i farten har jag lyckats dra runt lite i dem så dom e inte så snygga :(

några bra tips om hur man får loss sånt här? borra??

har skaffat en "slagmejsel" som ej testats ännu ..

förslag?

// ermik
CarMan
Skaffa riktiga tosx i rätt storlek & gör rent torxen ordentligt först.
Torx är konstruerade så att man inte kan dra dom runda.

Detta hjälper ju inte mycke nu, sista utvägen är att borra bort dom
beolover
du kan ju pröva att slå i ett intolv bits eller en insex , det brukar fungera , annars kan du pröva med ett stämjärn och slå så att du får ett spår . hoppas du fattar vad jag menar :e
Krister Lindholm
Vad du än testar INNAN du borrar: Ge dom stryk med hammaren!!!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil