FFrontera 4X4Trådstart2008-03-01Jag har en Sharan VR6 -96 aut
Felet är att jag kan starta bilen i alla lägen ( p,r,n,3,2,1)
Köpte bilen med detta felet. Jag har provat att nolla systemet men med
samma prob. (Om jag gjort rätt, Kopplat bort jorden en stund typ 1tim)
Jag har bytt växellägesgivaren. Konstigt att den gamla givaren hade 3
el-piggar i kontakten och den nya hade 7 Dom båda har samma
nr?
Tacksam för snabba tips o svar. Ska besikta nästa vecka.
:confused:
Det låter inte sannolikt att det hjälper att nolla datorn. Är kontakten rätt monterad? Om ja så är den säkert bortkopplad av någon anledning..Kanske för att den gamla var trasig.
Kolla om kablarna till givaren är avklippta och/eller ihopkopplande någonstans.
Nej i detta fall hjälper det inte att nolla minnet osv, utan som sagt är denna givare eller dess kabel är urkopplad någonstans, då det bara är denna som styr denna funktion, kontrollera även att/om det finns spänning till givaren.
jag tror tidigare ägarn knipsat ngn sladd så han skulle kunna få igång bilen oavsett växelväljarkontakten.... ring honom och fråga vetja !!!