Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp VR6 automatlåda

Startad av Frontera 4X4 · 2008-03-01 · 3 svar

Frontera 4X4Trådstart
Jag har en Sharan VR6 -96 aut

Felet är att jag kan starta bilen i alla lägen ( p,r,n,3,2,1)
Köpte bilen med detta felet. Jag har provat att nolla systemet men med
samma prob. (Om jag gjort rätt, Kopplat bort jorden en stund typ 1tim)

Jag har bytt växellägesgivaren. Konstigt att den gamla givaren hade 3
el-piggar i kontakten och den nya hade 7 Dom båda har samma
nr?

Tacksam för snabba tips o svar. Ska besikta nästa vecka.
:confused:
anden__z
Det låter inte sannolikt att det hjälper att nolla datorn. Är kontakten rätt monterad? Om ja så är den säkert bortkopplad av någon anledning..Kanske för att den gamla var trasig.
Kolla om kablarna till givaren är avklippta och/eller ihopkopplande någonstans.
slirfeldt
Nej i detta fall hjälper det inte att nolla minnet osv, utan som sagt är denna givare eller dess kabel är urkopplad någonstans, då det bara är denna som styr denna funktion, kontrollera även att/om det finns spänning till givaren.
lenaola
jag tror tidigare ägarn knipsat ngn sladd så han skulle kunna få igång bilen oavsett växelväljarkontakten.... ring honom och fråga vetja !!!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil