EPS kopplar ur sig ibland och går inte att aktivera om de kan hjälpa någon.
Har en vw Touran 1,6 fsi -03. Dagen efter köpet tändes epc lampan och motorlampan. Ringde till familjen jag köpt bilen av och efter en del traggande visade det sig att han visste om problemet men "glömt tala om de". En ägare bil och all dokumentation. Dom har bytt nox givare och rengjort gasspjäll. Inte på auktoriserad VW verkstad. Var inne på VW Jeppsson och där var 21 sporadiska fel vilkent kvitterades. Nu har jag kört 600-700mil utan några problem men igår började det lysa. Bilens varv låser sig runt 1100 och ibland ligger det och går mellan 1800 och 2000 för att sedan lägga av. Sen när jag startar kan lamporna vara släckta och bilen gå normalt. Ibland lyser bara motorlampan och ibland bara epc. Och ibland båda.
Lläste av felkoderna på en lokal verksatd och fick följande:
17441 -NOx givare; signal för liten
-Intermittent
17479 -NOx sensor värmarkrets: orimlig signal
-Intermittent
18321 -Bromstrycksgivare 1, kortslutning till jord
-Intermittent
16705 -Sensor motorvarvtal ingångskrets, felaktig signal
-Intermittent
18041 -Gaspedallägesgivare 2, låg insignal
-Permanent
17658 -Bränslenivå för låg
-Intermittent
17796 -Styrenhet, internt fel
-Intermittent
Kan de vara en kontakt/kabelhärva. Vilken kabelhärva/kontakt de kan vara. Om de e någon mening att gå igenom kablar och kontakter och jordar. Tacksam för alla tips.
mvh Fredde
vwgolf.se - För oss som älskar Volkswagen
Lläste av felkoderna på en lokal verksatd och fick följande:
17441 -NOx givare; signal för liten
-Intermittent
17479 -NOx sensor värmarkrets: orimlig signal
-Intermittent
18321 -Bromstrycksgivare 1, kortslutning till jord
-Intermittent
16705 -Sensor motorvarvtal ingångskrets, felaktig signal
-Intermittent
18041 -Gaspedallägesgivare 2, låg insignal
-Permanent
17658 -Bränslenivå för låg
-Intermittent
17796 -Styrenhet, internt fel
-Intermittent
Kan de vara en kontakt/kabelhärva. Vilken kabelhärva/kontakt de kan vara. Om de e någon mening att gå igenom kablar och kontakter och jordar. Tacksam för alla tips.
mvh Fredde
vwgolf.se - För oss som älskar Volkswagen