Och du har gjort flera mätningar och då med att nolla trippen, tanka fullt osv som verkligen visar pålitliga värden, dessa brukar annars ligga på runt litern eller strax över, servicemässigt har du med gjort det brukliga.
Min Mazda b2600, 4-wheel drive, års mod 2000, 17000 mil, har en bränsleförbrukning på 1,5 lit/mil. Nytt luftfilter, nya tändstift, tändläget OK. 4-hjuls driften ej inkopplad. Hur ska jag kunna minska bensinförbrukningen?
Tacksam för tips.
Baxton
Tacksam för tips.
Baxton