Har bara haft moppen nåra veckor så....men jag kolla på det redan första dan och då verkade det inte så smutsigt. Ang motor service så vet jag nog mer än andra 14 åringar, har liksom klyft min Pucha motor ett antal gånger.
Hög komps lock
Du måste köra på extremt dammiga vägar verkar det som.
...eller så var förra ägaren inte så glad för att tvätta det. Utan filter varvar den asbra men med så är det inget varv i motorn.
Jag tror att det är framluft i bakhjulet.
hp, Fattar inte vad du menar? Är det nån som har haft en Paris-Dakar framlykta, i så fall är det nåt att ha?
Nej, satsa på MT frontkåpa istället för PD-kåpan.
Moppen ser ju ut som Musse Pigg själv.
Moppen ser ju ut som Musse Pigg själv.
Så de é inte lönt att skaffa PD kåpa. Finns det några andra hotta tips så moppen ser lite grymmare ut?
Dubbla kromade Jamarcoldämpare (kopplas enklast ihop med flexislang). Dubbla höjningssatser (inte fram-livsfarligt!). För att inte kedjan ska slitas sönder, sätt ett SKF-lager inbakat i ett gummiklätt stålrör av lämplig diameter där kedjegummit brukar sitta och släpp lite på kedjespänningen. Luftburk á la cross är ett måste (även om den inte alltid fungerar). Miniblinkers och rund skärm (om du inte redan har DTR vill säga).
Det är svårt att få en moppe att se bra ut :-)
Jodå DTR-skärm satt redan på. Var kan man få tag på luft-burk-a-la-cross?
På en cross :i
Varför ska du ha en crossburk?
Sa inte att jag ville ha den utan var man kunde köpa en sådan. Nästan bara en månad kvar nu tills jag får köra. Det kliar ihögerhanden, ska ni veta.
Ett tips, förstör dig inte bara för att du fyller 15 på vintern. Är det inte tillräckligt varmt så får du inte ut något nöje av att köra tvåhjuling. Du kommer bara förlora på att förfrysa dig.
Visst, men här nere i Skåne är det jättevarmt i febuari. I alla fall när jag får börja köra moppe.